/Thank u for taking the time to read and consider my thoughts.
HAYATIMA HOŞ GELDİNİZ..Moments in our lives that we want to share with you!
 

6 Nisan 2012 Cuma

İKİ AYRI KİŞİLİK!

İnsanların yaşadıkça öğreneceği elbette çok şey vardır.Ancak  hayatın içinde, yaşanan olayları, bir süre sonra unutursun..Özellikle güzel olanları daha çabuk unutursun.Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum..Ama hani derler ya ''Zaman en etkili ilaçtır'' özellikle olayın anı çok yoğun yaşanır.O an her şey bitmiştir..Hele acı bir olaysa, dünyan yıkılmış, hayat sona ermiş gibidir..
Ben bunu çok yaşadım..O an her şeyden vazgeçtiğim, hatta hayatımın bile bir anlamı kalmadığı, dahası kendimi öldürmeyi bile düşündüğüm çok zamanlarım oldu..Gazetelerde intihar haberlerini okuduğumda hep şunu derim.
''Karar vermek için keşke 1 saat zamanı olsaydı'' veya ne bileyim 1 gün..O AN çok çok önemlidir insanın hayatında..Birkaç gün sonra her şey başkalaşacak, olay sıcaklığını yitirecek, yoğunluk kalkacaktır..Hatta bir kaç ay sonra o anı düşündüğünde insan nasıl bir ruh hali içinde bulunduğuna şaşmaya başlar..
Ben kendimi bildim bileli aşırı duygusal bir insanım.Kimilerinin dikkate bile almadığı söz veya hareketler benim günlerce aklımdan çıkmaz..Sürekli büyütürüm..Yanlış yorumlarım.Bana yapılan o hareket değişik versiyonlara girer..Oysa hiç de öyle değildir..Belkide gayet sıradan veya iş olsun diye söylenmiş bir söz olabilir.Duyğusallık olumlu karşılık bulmaktan çok olumsuz düşünceleri doğurur..Olumlu düşünceler olsa olumsuzluk daha ağır basar.Ben çok ''Vurdum duymaz'' dediğimiz yapıdaki insanlara gıpta edip imrendiğim çok olmuştur..Bunu direk söyleyemesem de, içimde o his hep olmuştur..Ama toplum genelinde ''Vurdum duymaz'' olanlar az sevilir veya hiç sevilmez..Oysa hayatın gerçeği bu..Gördüğümüz ve başımız irademiz dışında gelen her olayı, duygusal bir yaklaşımla algılamaya çalışmak, hayatı gerçekten yaşanmaz biçime sokar..
Hani bütün bunları biliyoruz da, biz bunu uygulayabiliyor muyuz.Ama bunu yapmak zorundayız..Ne tuhaftır ki, hep tesellimiz ''Daha kötü'' ile yaşadıklarımızı karşılaştırmak olur..Babanız ölür, daha genç birinin ölümü sizi teselli etmek için kullanılır..Kalp hastası olursunuz, kanser olan örnek gösterilir..Yani ''Acı acıyla tedavi edilir''
Bu yalnızca Türk insanı olarak bize özgü bir durum değil..İnsanlığın ortak paydalarından biridir..
........................
Blogumdaki yazılarımı yalın ve sade yazmaya çalışıyorum..Bu benim için çok zor.Bunca zaman imgeli dizeler ve devrik cümleler kullanmışım..Bazı cümleleri silip yeniden yazıyorum..Bir haberci üslubuyla.Ama bazen kaçıyor..Gök kuşağının altında hayaller kuran, bahar kokan bahçelerdeki adam değilim şimdi..Soğuğun üşüttüğünü, sıcağın yaktığını biliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder